Wednesday, March 23

VEIN.

Taaskord meil sajab. Täna siis juba teist päeva järjest. Konstantselt. Alates üleeile ööst. Mis omakorda tähendab seda, et me pole mitte kui midagi tarka teinud. Istume siin Gisbornis toas ja passime netis, arvutis. Tahtsime täna tegelt edasi liikuda, Napieri, aga ei saa, sest autol endiselt mootoriga probleemid. Ei käivitu. Peame ühe päeva veel ootama, kuni aku end täis laeb ja lootma, et siis saame liikvele asutud. Ja et seda enam ei juhtu. Või tuleb us aku osta. Mõnus reisi algus mul siin. Ja kurb on veel see, et kui me mööda rannikut edasi liigume ja vihma endselt kallab, siis pole just kõige põnevam igal pool peatuda ja ilusaid kohti nautida. Nii et ma hoian siin täna päeval ja terve öö pöialt, et vihm järgi jäeks. Aga ma ei virise, vähemalt ei pea ma telgis olema ;D

Aga nüüd siis veinist.

Veinist PEAB kirjutama. Vein on siin väga hea. VÄGA HEA. Väga väga hea. Kuigi ma olen enamjaolt valge veini jooja, ei ütle ma siin „ei“ ka punastele veinidele. Püüan siin sellessuhtes ikka avatud olla, et proovin erinevaid veinisorte, aastaid ja erinevate regioonide veini. Mõnus, eks! :)

Tegin nüüd netis nats uurimustööd ja kirjutan lühidalt erinevatest veinisortidest, mida pühapäeval Bushmere veiniistanduses proovisin. Ja natuke üldiselt ka.

Uus-Meremaa pinnases ja kliimas väljendavad end kõige paremini Savignon Blanc ja Pinot Noire. Uus-Meremaa veinidel on minu arust huvitav maitse, nad pole liiga happelised ning osad sordid on mõnusalt puuviljased. Need meeldivad mulle kohe eriti.

Peamised kvaliteetveinide piirkonnad on Põhjasaarel Auckland, Martinborough, Hawke’s Bay ja Gisborne. Lõunasaarel on domineeriv Marlborough, Cantebury, Nelson ja Otago. Veinindus kui põllumajandusharu kosub Uus-Meremaal jõudsalt. Uus-Meremaal valitseb soe, viinamarjade kasvatamiseks ideaalne kliima. Enamik veiniaedu asub rannikualadel, kus päevane kuumus vaheldub öiste meretuulte toodud jahedama temperatuuridega. Mikrokliima eri veinipiirkondades on väga mitmekülgne ning viinamarjade kasvuperiood ja korje erinevad põhjast lõunasse kuni seitse nädalat.

Olulisemad viinamarjasordid Uus-Meremaal on järgmised:
Punased – Merlot (tihe ja sametine värv, üsna alkohoolne, õrn happesus, pehmed parkained ning tohutu kogus marju koos omapäraste maitsetaimedega), Pinot Noir (tunnusmaitsed on maasikas, vaarikas ja trühvel).
Valged - Chardonnay (kahtlemata kõige populaarsem hele viinamarjasort, milles on ära tuntav kas puuvilja- või tsitrusemaitse), Riesling (tunnusmaitseteks on laim, õun ja mineraalõlid), Sauvignon Blanc (enamasti kuiv värske ja intensiivne maitse ning rohtu ja karusmarja meenutav lõhn).

Bushmere's saime proovida veel selliseid mõnusaid ja häied sorte nagu Gewurztraminer (värske valge sort, mee, laimi ja ingveri maitsesegud), Viognier, Rosa D'Estate (mõnus roosa maasikane vein), Pinot Gris (üks uus avastus, tsitruseline ja puuviljane valge vein).

Minu ostan tavaliselt Sav'i, Chardonnay'd või siis Rieslingut, nüüd aga asun ka Pinot Gris'd avastama. Nammmiiiii!!

Tervitused veinimaailmast! ;) 

No comments:

Post a Comment