Tuesday, April 12

Wellywood vol3.

Ja see ongi minu viimane postitus siit suurepärasest Wellingtonist. Homme kell 13:00 läheme laeva peale ja sõidame lõuna saarele. Lausa uskumatu, et mu reis on nii kaugele jõudnud, et lähengi juba lõuna saarele. Mingi hetk tundus küll, et ma ei jõua sinna kunagi. Aga jõuan! Homme.

Wellington meeldib mulle endiselt. Aina rohkem ja rohkem. Eile, pühapäeval, käisime turul. Rahvusmuuseumi Te Papa kõrval. Nii mõnus. Päike paistab, breeze, live muusika, kohvi, chai latte, juurviljad, puuviljad, küpsetised, inimesed. Midagi on siin õhus. Midagi, mis mulle meeldib. Midagi, mis mulle sobib. Ja isegi kui mu enamus päevi on siin olnud lissalt üks ringi tuiamine (otseselt mittemillegi targa tegemine), samad tänavad, samad poed (otsisin pikemat aega vihmakindlaid kilepükse, mille täna lõpuks ometi ka ära ostsin), mõni park, mägi ja rannaäära ka sekka, õhtud teleka ees diivanil American Pop Idoliga (mitte baarides ja linnapeal), vein, pizza südaööl jne jne, on see kõik olnud täpselt see, mida olen vajanud.

Kuna ma praegu istun Te Papa muuseumis, siis mõtlesin natukene ka sellest kirjutada. Natuke kultuuri. Te Papa on siis Uus-Meremaa rahvusmuuseum, mis on üheaegselt hariv, õpetav, innovatiivne ja lõbus. Korruseid on siin 6 ja igal korrusel võiks tõsiselt terve päeva veeta. Mõnel isegi rohkem. Kajastatud on siin kunst, ajalugu, Vaikne Ookean, Maorid ning keskkond. Saab siin tutvuda kohalike linnuliikide ja veeloomadega. Sain teada, et siin on 2001 või midagi selle sarnast veekarpi. Siis saab siin veel hulga infot loomulikult maavärinatest ja tornaadodest. Isegi selline majake on ehitatud, kus sees saad tunda maavärinat. Väga tähtsal kohal on maorid, nende ajalugu, kunst, elustiil jm. Ja muidugi Uus-Meremaa enda ajalugu, asustamine, maailmasõjad, sport, geid, naisõiguslased ja kõik muu. Ka erinevad maalid ja fotonäitused on üleval. Kui aga mõelda, et siin muuseumis peaks olema kogu Uus-Meremaa ajalugu, kunst jm, siis jääb see kindlasti väikeseks. Eriti just kunsti vallas, sest mina oleks tahtnud näha rohkem maale. Aga see muuseum on tore ja meeldib mulle ning ma tean, et tulen siia veel tagasi


pilte Wellingtonist näeb siit:
http://www.facebook.com/album.php?aid=657759&id=901970084&l=9a2b1a0a50

Selleks korraks siis kõik. Arvuti aku saab kohe tühjaks ja päike kutsub õue.
Teie aga nautige kevadet ja olge mõnnad.
Merka.

No comments:

Post a Comment