Thursday, January 13

Aasta uus endiselt Uuel Maal.

Merit on ellu ärganud. Taaskord võttis aega, et ma kirjutama hakkaks. Kuidagi ei ole hetkel seda soont ja aega. Ju asi selles, et nii palju tahaks ju kirjutada ja rääkida ja jagada ja kõiki 700 pilti näidata, mis vahepeal tehtud sai. Aga see läheks ikka liiga pikaks.

Aga lühidalt siis nii palju, et sai ringi sõidetud nädalake ja nüüd on saanud jälle niisama passitud. Aga Uus-Meremaa läheb aina ilusaks ja minu suu ahhetuseks aina suuremaks. Meri on ikka meeletult sinine ja need mäestikud ja maastikud, oeh oeh oeh. Mega. Käisin ära siis Coromandel poolsaarel, erinevates kohtades. Alustasin Mt Maunganuis, kus peesitasin 4 päeva rannas, võtsin uue aasta vahtvalt vast (panen teile ka video, mis küll 2.jaan tehtud), põletasin end muidugi päikese käes ära (siiani muideks väldin kõrvetava päikese käes olemist), sõitsin esimest korda boogie boardiga (tõlkida ei oska, näete pildilt), kõndisin Mounti mäe otsa ja lissalt nautisin seda vaadet ja ilu.

Pärast 4 päeva lösutamist liikusime edasi mööda lääne rannikud poolsaare tipu poole. Rannad läksid aina ilusamaks, liiv valgemaks ja silmad suuremaks. Päike ka kuumemaks :) Waihi, Whangamata, Tairua, Hot Water Beach (kus saab liiva sisse auku kaevates endale kuumavee vanni teha, mida ma kahjuks seekord teha ei saanud), Hahei, Otama (kus sai öö telgis veedetud), Opito (kus rannas päikese käes hommikusööki nautides 4 delfiini otsustasin inimesi lõbustada ja ka minu silmad särama panna), New Chum's Beach (mis kuulub maailma 20ne ilusama ranna hulka). Kuna sellesse puutumatusse randa saab ainult matkates, siis õnnestus blondil astuda vee all olevale kivile, mis oli muidugimõista libe, kukkuda jalg puruks ning käekott korra vett pillata, mille tagajärjel minu (või siis Matu tegelt) uhke uus Canoni kaamera enam ei tööta. Siiani paneb see südame valutama.. Lisaks õnnestus New Chum's rannast tagasi matkates ja surfipoistele teed andes kiviklibul libisedes samale kohale uuesti kukkuda. See 5.jaan oli üks ebaõnne päev. Jalg paraneb nüüd ilusasti, kaamera aga mitte. Nii palju ilusalt jäi sellepärast salvestama.. Hing on haige.
Hot Water Beach e kuuma vee rand, kus sai omale nn basseine liiva sisse kaevata ja siis seal mõnuleda
seal keskel hüppab delfiinike :)
New Chum's Beach

Aga teekond jätkus. Coromandel Town, Oamuru Bay, Waitete Bay, Colville jne mööda poolsaare idarannikut aga põhja poole, Carli sugulaste tuttavate maamajakesse, mis asub suht tipus. Vaated mööda rannikuäärt sõites olid taaskord hingematvad. Minu pisike Nokia telefon pidi üle 150 pildi tegema. Oli küll tubli, aga eks roheline ja sinine värv annavad ikka soovida. Ma pole vist elu sees nii nii sinist merd näinud. Wau.
Selles farmis olime kokku 3 päeva. Inimesi oli seal hulgi, kõik puhkamas. Kokku koos meiega u 15tk ja 2 koera ka. Lisaks käis 3 päeva jooksul läbi veel igasugust rahvast. Seal me siis lösutasime ja mõnulesime, sõime ja mina lugesin kõik kohalikud ajakirjad läbi, värskendasin end allikas ja pesin pead seal, mmmõnna, jalutasin maja ümber olevaid mägesid imetledes ringi, nautisin kivises rannas päikeseloojangut ning käisime poolsaare tipul matkamas (Fletcher Bay'st sai see alguse), kus nautisin taaskord megat meeegat vaadet ja üritasin seda kuidagi telefoniga jäädvustada. Ühesõnaga, sõnad saavad otsa seda kirjeldades. Üritasin kõike iga päev silmadega salvestada, ei tea kui kauaks ainult..
sellises maakohakeses me siis 3 päeva veetsime
esimest korda proovisin ka kammkarpe, tooreid kusjuures. nii nämmad ja magusad olid ;) ja jaa, nad liigutasid oma karbisuukesi just enne seda, kui nad katki kisti ja minuti pärast mulle suhu pandi.
Ja 7ndal jaanuaril siis sõitsime tagasi. Taaskord sai mega vaadet imetleda, erinevaid väikesi linnakesi uudistada ning ilusaid majasid passida :) Coromandeli poolsaare lääne ja ida rannik on täiesti erinev. Rannad ja maastik. Kui idas on need valge liivased ja mitte nii mägised, siis läänes paneb mägine ja kivine rannikuäär ahhetama. Ka põhja ja lõuna saar on maastiku poolest täiesti erinevad. Ootan juba seda avastamisrõõmu :)

Selline minu uus aasta on seni olnud. A, sünnipäev oli ju ka. Olen jälle vanem, aga tunne läheb aina nooremaks :) Ega polegi muud. Kogun ennast ja teen plaani järgmiseks avastusreisiks, seekord Northland ehk põhja saare kõige põhjapoolsem osa, mis asub minust umbes 700km kaugusel. Kaardilt vaadatuna tundub ikka väga lähedal olevat :) Panen plaanid paika ja anna siis teile ka teada. Hoidke pöialt, et see reis algaks nüüd ruttu ruttu!
9nda hommikul ja 10nda lõunal aitasin Carli piima testimisel. mina siis, lehmade vahel :))

Appi kui pikk postitus. Ise ei saanud arugi. Nüüd aga ruttu magama ma!
Ööd.

ps: kui keegi pilte tahab näha, kõiki 700, siis näeb neid aadressilt
(kuna need sorteerimata, siis kindlasti korduvad mingid vaated ja lõpupoole on telefoniga tehtud piltide kvaliteet ja värv halb, aga pildid sellegipoolest)